Ρυθμιστικά θέματα / Προστασία καταναλωτή

  • Δημόσια διαβούλευση του Σχεδίου Νόμου με τίτλο: "Σύσταση και λειτουργία Ανεξάρτητης Αρχής Εποπτείας της Αγοράς και Προστασίας του Καταναλωτή, ρυθμίσεις για την Επιτροπή Ανταγωνισμού και λοιπές διατάξεις"

    Στις 27 Οκτωβρίου τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης με τίτλο : "Σύσταση και λειτουργία Ανεξάρτητης Αρχής Εποπτείας της Αγοράς και Προστασίας του Καταναλωτή, ρυθμίσεις για την Επιτροπή Ανταγωνισμού και λοιπές διατάξεις".
    Αντικείμενο του Μέρους Α΄ είναι η σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Ανεξάρτητης Αρχής Εποπτείας της Αγοράς και Προστασίας του Καταναλωτή, με αρμοδιότητες σχετικά με τον έλεγχο της αγοράς και την τήρηση της νομοθεσίας για την προστασία του καταναλωτή.
    Αποστολή της Ανεξάρτητης Αρχής Εποπτείας της Αγοράς και Προστασίας του Καταναλωτή αποτελεί η ενίσχυση της διαφάνειας της αγοράς, η αντιμετώπιση του παράνομου εμπορίου, η αποτελεσματική προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών, η προάσπιση των οικονομικών τους συμφερόντων και η διαμόρφωση μίας υγιούς καταναλωτικής συνείδησης.
    Η δημόσια διαβούλευση θα ολοκληρωθεί στις 11 Νοεμβρίου.

    Σχέδιο Νόμου

     

  • Δημοσίευση έκθεσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την εφαρμογή της Οδηγίας 2014/92/ΕΕ (‘PAD’) στα κράτη-μέλη της ΕΕ

    Στις 12 Μαΐου 2023, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε 24σέλιδη έκθεση για την εφαρμογή της Οδηγίας 2014/92/ΕΕ (‘PAD’) στα κράτη-μέλη της ΕΕ.

    Τα συμπεράσματα της εν λόγω έκθεσης σχετικά με την εν λόγω Οδηγία συνοψίζονται στα ακόλουθα:

    • συνέβαλε στη δημιουργία διαφάνειας και συγκρισιμότητας των τελών στους λογαριασμούς πληρωμών,
    • εξασφάλισε την πρόσβαση των καταναλωτών σε λογαριασμούς πληρωμών με βασικά χαρακτηριστικά που προσφέρονται από όλα ή πολλά πιστωτικά ιδρύματα σε κάθε κράτος-μέλος της ΕΕ, και
    • έδωσε τη δυνατότητα σε όλους τους καταναλωτές εντός της ΕΕ να αλλάζουν εύκολα λογαριασμούς στην εγχώρια αγορά, συχνά δωρεάν.

    Ως εκ τούτου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν κρίνει σκόπιμη την τροποποίηση της ‘PAD’ στο άμεσο μέλλον.

    Έκθεση

  • Έκθεση της Ευρωπαϊκής Αρχής Τραπεζών (‘EBA’) για τις συνήθειες των καταναλωτών χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών της ΕΕ για τη διετία 2022-2023

    Στις 24 Απριλίου 2023, η ‘ΕΒΑ’ δημοσίευσε έκθεση για τις συνήθειες των καταναλωτών χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών της ΕΕ για τη διετία 2022-2023.

    Στην έκθεση αυτή αναλύονται ζητήματα που αφορούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες λιανικής τραπεζικής προς καταναλωτές, όπως η ενυπόθηκη και καταναλωτική πίστη, οι καταθέσεις, οι λογαριασμοί πληρωμών, οι υπηρεσίες πληρωμών και το ηλεκτρονικό χρήμα. Περαιτέρω, αποτυπώνονται τα δύο (2) βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές: (α) απάτη στις πληρωμές μικρής αξίας και (β) υπερχρέωση και καθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση οφειλών.

    Έκθεση

  • Δημοσίευση της αγγλικής έκδοσης της ΠΕΕ 215/2/03.02.2023 της Τράπεζας της Ελλάδος

    Στις 11 Απριλίου 2023, δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα της Τράπεζας της Ελλάδος η αγγλική έκδοση της ΠΕΕ 215/2/03.02.2023 «σχετικά με τον κατάλογο των πλέον αντιπροσωπευτικών υπηρεσιών που συνδέονται με λογαριασμό πληρωμών και υπόκεινται στην καταβολή τέλους» (άρθρο 3 του Νόμου 4465/2017).

    ΠΕΕ 215/2/03.02.2023

  • Δημοσίευση διόρθωσης της ΠΕΕ 215/2/03.02.2023 της Τράπεζας της Ελλάδος σχετικά με τον κατάλογο των πλέον αντιπροσωπευτικών υπηρεσιών που συνδέονται με λογαριασμό πληρωμών και υπόκεινται στην καταβολή τέλους (άρθρο 3 του Νόμου 4465/2017)

    Στις 23 Φεβρουαρίου 2023, δημοσιεύθηκε (ΦΕΚ Β’ 965) η διόρθωση της ΠΕΕ 215/2/3.2.2023 σχετικά με τον κατάλογο των πλέον αντιπροσωπευτικών υπηρεσιών που συνδέονται με λογαριασμό πληρωμών και υπόκεινται στην καταβολή τέλους (άρθρο 3 του Νόμου 4465/2017) (ΦΕΚ Β’ 619/9.2.2023).

    Μετά την εν λόγω διόρθωση, στις πλέον αντιπροσωπευτικές υπηρεσίες συμπεριλαμβάνεται και η περίπτωση της υπηρεσίας «Πληρωμή οφειλών/ λογαριασμών».

    ΦΕΚ Β’ 965/23.2.2023