Chip & PIN - Το PIN μας είναι η υπογραφή μας
Συχνές ερωτήσεις

1. Γιατί συμβαίνει αυτή η αλλαγή στη χρήση των πιστωτικών μας καρτών;
Κύριος στόχος είναι η ενίσχυση της ασφάλειας –τόσο σε επίπεδο καταναλωτή όσο και επιχείρησης–, η ευκολία, καθώς και η βελτίωση της ταχύτητας των συναλλαγών.
2. Πότε θα ξεκινήσει η αντικατάσταση των καρτών μας;
Η διαδικασία αυτή θα ξεκινήσει τον Ιούλιο 2011. Αν και εφόσον χρειαστεί αντικατάσταση των καρτών σας θα ενημερωθείτε σχετικά από την Τράπεζα με την οποία συνεργάζεστε.
3. Τι θα κάνω μέχρι να παραλάβω τη νέα μου κάρτα;
Μέχρι την παραλαβή της νέας κάρτας, θα έχετε τη δυνατότητα να χρησιμοποιείτε κανονικά την υφιστάμενη.
4. Πώς θα χρησιμοποιώ την Chip & PIN κάρτα μου στο σημείο αγοράς;
 
- Ενημερώνεστε για την αξία της αγοράς.
- Η κάρτα εισάγεται στο τερματικό (POS).
- Πληκτρολογείτε μόνοι σας το PIN. Προσοχή! Μην αποκαλύψετε σε τρίτους το PIN σας για να σας «διευκολύνουν» κατά τη συναλλαγή. Δεν πρέπει κανείς να επιβλέπει ή παρακολουθεί την πληκτρολόγηση του ΡΙΝ.
- Το PIN σας δεν εμφανίζεται πουθενά ούτε τυπώνεται με οποιονδήποτε τρόπο.
- Στη συνέχεια παραλαμβάνετε την κάρτα σας, το απόκομμα της συναλλαγής του POS και την απόδειξη αγοράς.
Δε χρειάζεται να υπογράψετε στο απόκομμα της συναλλαγής. Το PIN σας είναι η υπογραφή σας!
5. Μπορώ να αλλάξω το PIN μου με αριθμό της επιλογής μου;
Η διαδικασία είναι ίδια με εκείνη που ακολουθείτε και σήμερα όταν θέλετε να αλλάξετε το PIN που χρησιμοποιείτε για αναλήψεις μετρητών στα ΑΤΜ.
6. Δεν θυμάμαι/έχω το PIN της κάρτας μου. Τι πρέπει να κάνω;
Θα πρέπει να επικοινωνήσετε με την Τράπεζά σας.
7. Εάν δεν θυμάμαι το PIN μου ή το πληκτρολογήσω λάθος την ώρα της συναλλαγής, τι θα συμβεί;
Η συναλλαγή σας δεν θα μπορεί να ολοκληρωθεί και θα πρέπει να επικοινωνήσετε με την Τράπεζά σας.
8. Εάν ο πωλητής μου ζητήσει να του πω το PIN μου για να το πληκτρολογήσει εκείνος;
Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να αποκαλύψετε στον πωλητή (ή σε οποιονδήποτε τρίτο) το PIN σας για να σας «διευκολύνει» κατά τη συναλλαγή.
9. Μπορώ να έχω το ίδιο PIN σε περισσότερες από μία κάρτες μου;
ΝΑΙ. Αρκεί να κάνετε την αλλαγή του PIN εσείς και εφόσον σας δίνεται η δυνατότητα από την Τράπεζά σας.
10. Μπορώ να δώσω το PIN μου τηλεφωνικά ή στο διαδίκτυο για κάποια αγορά; Σε ποιες συναλλαγές αγοράς προϊόντων και υπηρεσιών με κάρτα θα χρησιμοποιώ το PIN μου;
Όχι. Το PIN δεν πρέπει να αποκαλύπτεται ποτέ τηλεφωνικά και δεν απαιτείται για αγορές από το τηλέφωνο ή στο διαδίκτυο.
Μόνο στις συναλλαγές που πραγματοποιείτε με χρεωστικές ή πιστωτικές κάρτες στα φυσικά σημεία αγορών (καταστήματα, εστιατόρια, ξενοδοχεία, βενζινάδικα, super market κ.λπ.) θα πρέπει να πληκτρολογείτε το ΡΙΝ σας στο τερματικό (POS) της επιχείρησης.
11. Για συναλλαγές με την κάρτα μου στο εξωτερικό θα πρέπει να πληκτρολογήσω το PIN μου;
Σε κάποιες χώρες του εξωτερικού έχει εφαρμοστεί η χρήση του PIN αντί της υπογραφής. Στις περιπτώσεις που δεν θα υποστηρίζεται η χρήση του PIN, θα πρέπει να υπογράφετε στο απόκομμα της συναλλαγής που εκδίδει το τερματικό (POS).
12. Η αλλαγή του τρόπου πραγματοποίησης των συναλλαγών θα ισχύσει ταυτόχρονα σε όλες τις επιχειρήσεις στην Ελλάδα, ή αλλού θα εφαρμόζεται και αλλού όχι;
Μέχρι την πλήρη εναρμόνιση όλων των επιχειρήσεων ενδέχεται να υπάρξουν περιπτώσεις στις οποίες οι αγορές θα γίνονται χωρίς τη χρήση PIN.
13. Θα αλλάξει το PIN μου;
Θα ενημερωθείτε σχετικά από την Τράπεζά σας.
14. Υπάρχει διαφορά με το PIN που χρησιμοποιώ στα ΑΤΜ;
Για κάθε κάρτα, το PIN σας θα είναι κοινό, είτε πραγματοποιείτε συναλλαγές σε ΑΤΜ, είτε σε επιχειρήσεις.